[O1] Jak wymienić płyn w chłodnicy???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gazdaxl
    Classic
    • 2010
    • 15

    [O1] Jak wymienić płyn w chłodnicy???

    Witaj

    Jeździłem Matizem 2 lata, później kupiłem O2FL, a Matizem jeżdzą rodzice.

    Bardzo wdzięczne autko. Warto kupując zwrócić uwagę na kilka rzeczy (korozja przedniej klapy, rdzewiejące progi itp). Jeśli zdecydujesz się szukać - zajrzyj na autokacik w dział daewoo matiz - jest sporo informacji w kupie na co zwrócić uwagę.

    Generalnie odradzałbym kupowanie wysokiej wersji, bo mało który zakład podejmie się naprawy (mało miejsca pod maską).
  • emoboy
    Classic
    • 2008
    • 21

    #2
    [O1] Jak wymienić płyn w chłodnicy???

    Witam,
    Dla niektórych to może banalne pytanie ale mogę prosic o krótki instruktaż jak wymienia się płyn chłodzący w octavi 1 1.9 TDI AGR.
    Z góry wielkie dzięki

    Komentarz

    • smer
      RS
      • 2008
      • 2021
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      1. Ustaw autko na płaskim.
      2. Poczekaj aż ostygnie.
      3. Podłóż płaskie naczynie pod chłodnicę.
      4. Odkręć korek wlewu płynu w zbiorniczku.
      5. Odkręć zawór do spuszczania płynu umiejscowiony przy dolnym wężu chłodnicy.

      Powodzenia
      Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

      Piszę poprawnie po polsku.

      Komentarz

      • emoboy
        Classic
        • 2008
        • 21

        #4
        Dzięki za podpowiedź smeru .
        A ile płynu mieści się w chłodnicy, żebym wiedział ile rozrobić z koncentratu G12++???

        Komentarz

        • smer
          RS
          • 2008
          • 2021
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Coś mi się kojarzy że niecałe 7 litrów. Ale i tak Ci wszystko nie spłynie. Rozrób sobie na początek 6 litrów.

          Też w tym tygodni biorę się za wymianę
          Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

          Piszę poprawnie po polsku.

          Komentarz

          • Kh2GzYH@neostra
            Drive
            • 2008
            • 93

            #6
            emoboy,
            Witam w układzie chłodzenia miesci się okolo 5,5 litra płynu chłodzącego,ale i tak wszystkiego nie spuścisz zostanie troche w bloku silnika jakies 1,5 litra.
            Jordi

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Żeby dobrze spuścić płyn chłodniczy to trzeba to zrobić na ciepłym silniku przy otwartym termostacie:
              1. Odkręcasz korek w zbiorniczku wyrównawczym
              2. Odkręcasz korek w chłodnicy i czekasz aż zleci wszystek płyn.
              3. Zdejmujesz przewód z chłodnicy oleju dzięki czemu zleci część płynu z bloku silnika.
              4. Zakręcasz korek w chłodnicy i zakładasz wąż na chłodnice oleju.
              5. Czekasz aż silnik przestygnie.
              6. Nalewasz powoli świeży płyn, dla przyspieszenia odpowietrzania można troche pościskać przewód idący do chłodnicy w górnej jej części.
              7.Gdy już płynu nie ubywa nalewasz go powyżej max ale nie za dużo.
              8. Zakręcasz korek od zbiorniczka.
              9. Uruchamiasz silnik i przez 5min trzymasz 1500-2000obr/min
              10. Zostawiasz silnik pracujący na biegu jałowym aż się włączy wentylator.
              11. Gasisz silnik i jak ostygnie uzupełniasz płyn do właściwego poziomu jeżeli jest taka potrzeba.

              Płynu zleci Ci między 4-5litrów.
              Pozdrawiam
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • raga
                Classic
                • 2010
                • 7

                #8
                Panowie pozwolę sobie na odświeżenie tematu, gdyż w archiwum nie zdołałem znaleźć wątku zbliżonego do mojego problemu. Otóż, od miesiąca jestem posiadaczem Octavii, w związku z tym w miarę możliwości finansowych staram się na bieżąco wymieniać płyny oraz elementy niezbędne do prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji pojazdu.
                Przed zakupem płynu chłodniczego oczywiście uzupełniłem odpowiednią literaturę i natychmiast zaniepokoił mnie fakt, iż w zbiorniku wyrównawczym znajduje się ciecz barwy Niebieskiej. Natomiast planuje zakup wg. wskazań producenta G12+, które według producenta są niemieszalne z innymi koncentratami. Biorąc pod uwagę fakt, że uprzedniej cieczy nie da się w 100% wyeliminować z układu chłodzenia, jak mam rozwiązać ten problem by nie dopuścić do wymieszania obu koncentratów?.
                Przyznam, że pierwszym nasuwającym się pomysłem było poświecenia jednego koncentratu G12+ przy otwartym spuście w celu przepchania do wylotu pozostałości starego koncentratu. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że taka operacja również pozostawiła by lekką mieszaninę obu cieczy, ale na pewno ta ilość była by znacząco mniejsza i chyba bezpieczniejsza dla układu. Jakie są Wasze sugestie?

                Komentarz

                • madden
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 106

                  #9
                  Proponuję poświęcić dwa/trzy baniaczki wody destylowanej, i przepłukać układ ile się da. Wtedy stary płyn zostanie porządnie rozrzedzony/wypłukany i nie powinien reagować z G12+. Wymieniając potem na właściwy płyn, koncentrat g12+ rozrobić tak żeby jego stężenie było trochę większe niż normalnie - bo w układzie będzie już i tak sporo wody
                  Spalanie:

                  Komentarz

                  • raga
                    Classic
                    • 2010
                    • 7

                    #10
                    Właśnie - że na to nie wpadłem Dziękuje za podpowiedz. Myślę że 3x1L Płynu G12+ w zupełności wystarczy do tego układu, czy lepiej zakupić 4 butle?

                    Komentarz

                    • madden
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 106

                      #11
                      Ciężko powiedzieć, bo nie wiadomo ile wody dokładnie zostanie w bloku silnika, ale myślę że powinieneś ok. 5-5,5 l wlać - wtedy mieszanka 3l-3,5l koncentratu+2l wody powinna w sumie dać odpowiednie stężenie.
                      Spalanie:

                      Komentarz

                      • phrix
                        L&K
                        • 2007
                        • 1000
                        • Audi
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        raga kup 2 x po 1 l G12, jak cos to dokupisz ale raczej nie bedzie takiej potrzeby. Jak kupisz 3 to prawdopodobnie zostanie Ci nie otwarta butelka, niby koszt niewielki bo coś koło 25 zyli ale po co ma się plątać
                        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                        _

                        Komentarz

                        Pracuję...